چرا مصیبت امام حسین علیه سلام اعظم مصائب شد

 

 

 

 

 

چرا مصیبت امام حسین(ع) اعظم مصائب شد

عبدالله بن فضل می گوید:به امام صادق(ع) عرض کردم یابن رسول الله چرا روز عاشورا روز غم و اندوه و گریه است ولی روز وفات پیامبر(ص) و شهادت فاطمه زهرا(س)وعلی(ع)وحسن(ع) این گونه نیست

فرمود: برای اینکه موقعی که پیامبر اکرم(ص) از دنیا رفت فاطمه(س) و علی(ع)و حسن و حسین(ع) زنده بودند و مردم دلشان به اینها خوش بود

وچون فاطمه (س) از دنیا رفت مردم به علی(ع) و حسن و حسین(ع) دل خوش بودندو هنگامی که علی(ع) به شهادت رسید امام حسن و امام حسین (ع) زنده بودند و هنگامی که امام حسن(ع) به شهادت رسید مردم به امام حسین(ع) دل خوش بودند اما همین که امام حسین(ع) شهید شد دیگر از اصحاب کساء کسی باقی نمانده بود بدین جهت رفتن امام حسین (ع) به منزله رفتن تمام اصحاب کساء بود همان گونه که بودنش در حکم بودن همه آنها بود

عبدالله می گوید عرض کردم چرا دل مردم به علی بن الحسین(ع) تسلی نیافت؟

فرمود بلی علی بن الحسین(ع) سیدالعابدین و امام و حجت مردم بود بعد از پدران گذشته اش،لکن علی بن الحسین(ع) رسول خدا (ص)را ملاقات نکرده بود و چیزی نشنیده بود. وعلم او به وسیله پدرش از جدش رسول خدا(ص) به ارث برده بود لیکن امیرالمومنین(ع) و فاطمه(س) و امام حسن و امام حسین(ع) را مردم با رسول خدا(ص) دیده بودند در حالات متعدد و هر گاه آنان را می دیدند به یاد گفتار رسول خدا(ص) می افتادند

زمانی که این پنج تن شهید شدند دیگر مردم از مشاهده آن بزرگواران محروم شدند وتا زمانی که امام حسین(ع) زنده بود مردم به وجود او دل خوش بودند که با رفتن او گویا همه را یکجا از دست دادند بدین جهت روز شهادت ابی عبدالله(ع) جان سوزتر و بزرگتر از همه آنهاست

عبدالله عرض کرد یابن رسول الله چرا عامه روز عاشورا را روز برکت و مبارک نامیدند؟

امام صادق (ع) گریه کرد و فرمود:

هنگامی که ابی عبدالله الحسین(ع)شهیدشد مردم به طرف یزید روی آور شدند و برای او اخباری جعل کردند و جایزه گرفتند که از آن جمله اخبار جعلی برکت روز عاشورا بود تا این که مردم را به این وسیله از گریه و بی تابی بر امام حسین(ع) باز دارند و غم و اندوه آنها را به سرور و شادمانی مبدل نمایند، خدا بین ما و آنها حکم فرماید.

سپس فرمود:ای پسرعمو این مطلب در مقابل آنچه را که بعضی دوستان دروغین ما می گویند و خود را به ما نسبت می دهند و می گویند امام حسین(ع) کشته نشده به مراتب کمتر است،چرا که برای مردم شبهه ایجاد می کنند، مانند شبهه و قضیه کشته شدن عیسی(ع). پس دیگر ایرادی بر بنی امیه نیست(یعنی بنی امیه منکر شهادت نیستند لیکن بعضی در لباس دوستی ما،منکر شهادت امام حسین(ع) می شوند)

ای پسرعمو کسی که گمان کند امام حسین (ع) کشته نشده رسول خدا(ص) و علی(ع) و دیگر ائمه معصومین(ع) را تکذیب کرده است در خبر شهادت امام حسین(ع) چرا که پیامبر(ص) وهمه ائمه(ع) از شهادت امام حسین(ع) خبر داده اند و هر کس اینها را تکذیب کند،بدرستیکه کافر است به خدای بزرگ و خونش حلال است برای هر کس که این مطلب را از او بشنود

برگرفته از کتاب (آشنایی با امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات)

گردآورنده

میرزا باقر حسینی زفره ای اصفهانی

 




تاریخ : پنج شنبه 91/9/16 | 4:28 عصر | نویسنده : علی خداوردی طاقانکی | نظر

  • paper | پرشین تم | خرید بک لینک